|
Cechy mazura na przykładzie piosenki - Rzeka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2314 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Chciałam podzielić się własnym pomysłaem na opracowanie lekcji muzyki dla klasy piątej. Uważam że lekcja jest ciekawa i interesująca. Z lekcji tej uczniowie dowiadują się jakie są podstawowe cechy mazura. Potrafią rozpoznać mazura wśród innych polskich tańców narodowych.
Konspekt lekcji muzyki dla klasy V
Cechy Mazura na przykładzie piosenki pt. :”Rzeka”
1. Główne zagadnienia zajęć: • Zapoznanie dzieci z tekstem i melodią piosenki • Zapoznanie z cechami mazura – polskiego tańca narodowego • Zaprezentowanie utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki • Zapoznanie ze znakami dynamicznymi występującymi w piosence.
2. Cele operacyjne: (Po zakończeniu uczeń powinien) • Wymienić polskie tańce narodowe • Wymienić podstawowe cechy mazura • Wytłumaczyć znaczenie dynamiki w piosence • Zaśpiewać piosenkę „Rzeka” poprawnie pod względem dynamicznym
3. Środki dydaktyczne: - Podręcznik do muzyki klasy V - pianino - odtwarzacz CD - nagranie utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki
Przebieg lekcji
1. Czynności wstępne, przygotowanie do lekcji. 2. Muzyczne powitanie 3. Ćwiczenia: - głosowe: • emisyjne • dykcyjne - rytmiczne 4. Powtórzenie uprzednio nauczonej piosenki 5. Podanie tematu lekcji, uświadomienie celów i zadań lekcji 6. Odśpiewanie piosenki przez nauczyciela 7. Nauka piosenki za pomocą nut 8. Analiza piosenki • muzyczna • tekstowa 9. Zapoznanie uczniów z cechami mazura - metrum ¾, - żywe tempo - zmienność akcentów 10. Percepcja utworu: Mazurek z opery „Halka” – St. Moniuszki 11. Opisanie charakteru wysłuchanego utworu przez uczniów wspólne dzielenie się wrażeniami 12. Zapoznanie uczniów ze znakami dynamicznymi występującymi w piosence: mf (mezzoforte) - średnio głośno (decrescendo) – coraz ciszej rit (ritenuto) - zwalniając
13.Prawidłowe wykonanie piosenki pod względem dynamicznym 14. Śpiewanie piosenki w grupach, w rzędach, indywidualnie 15. Podsumowanie lekcji 16. Muzyczne pożegnanie
Opracowała: Katarzyna Szczap
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|